Algemeen:

Wat is de webshop Dit is niks nieuws?

De Dit is niks nieuws webshop is een webshop waar je als bedrijf of organisatie circulaire producten vindt. Het is initiatief van PreZero in samenwerking met VerdraaidGoed. De producten zijn gemaakt door circulaire ondernemers en per besteleenheid voor jouw organisatie te leveren. Met deze shop willen we bijdragen aan een meer duurzame toekomst, met meer aandacht voor de waarde van afval en materialen. Met producten gemaakt van afval kunnen we meer mensen bereiken en inspireren en zo de transitie naar een circulaire economie versnellen.

Wat vinden jullie circulair?

Wij bieden producten aan van Nederlandse ondernemers die producten maken van “afval” of gerecyclede materialen. We vinden het daarbij belangrijk dat producten in Nederland of in omliggende landen geproduceerd worden. Daar houden we zoveel mogelijk rekening mee. Daarnaast bieden we nog enkele producten aan die helpen om afval te voorkomen en hergebruik stimuleren.

Voor wie is de Dit is niks nieuws webshop?

De webhop is er voor bedrijven.  Bedrijven kunnen bij ons relatiegeschenken vinden, maar ook producten voor in kantoor, bijvoorbeeld vergadertafels, lampen of notitieboekjes. We bieden verschillende opties om zakelijk te bestellen. Sommige producten kunnen bijvoorbeeld gepersonaliseerd worden en ook kan op rekening worden besteld.

Bestellen:

Er staat dat er een product is nabesteld. Wat betekent dit?

Wij proberen de levertijd zo goed mogelijk bij onze producten aan te geven. Staat er bij een product ‘in nabestelling’ of ‘verkrijgbaar via nabestelling’ vermeld? Dan betekent dit dat het product momenteel niet op voorraad is. Wij zijn dan in afwachting van nieuwe voorraad vanuit de leverancier. In de meeste gevallen komt deze binnen 3 tot 5 werkdagen bij ons binnen en kunnen wij alsnog jouw bestelling (met een kleine vertraging) versturen. Mocht het voorkomen dat de levertijd langer is dan verwacht, dan zullen wij uiteraard contact met je opnemen om de levertijd te bespreken.Ons uitgangspunt is altijd om zo min mogelijk verzendbewegingen te laten plaatsvinden. Wij bewaren daarom jouw bestelling tot dat deze helemaal compleet is en zullen deze dan versturen.

Betalen:

Ik heb gekozen voor handmatig overboeken. Wat nu?

U krijgt twee e-mails: een orderbevestiging met factuur en een e-mail met betaalinformatie. De e-mail met betalingsinformatie krijgt u van Sisow. Zij verwerken namens ons de betalingen in onze webshop. Dit doen we om een gegarandeerd veilige betaalomgeving te kunnen bieden en tevens om een snelle afhandeling van uw order mogelijk te maken. Zodra u betaald heeft wordt deze betaling automatisch verwerkt, zodat uw order tijdig ingepakt kan worden. Zodra het geld is bijgeschreven, wordt dit in onze webshop verwerkt. Mocht u alsnog met iDeal willen betalen dan kan dat ook. In dezelfde e-mail treft u een link waarmee u via iDeal kunt betalen.

Kan ik ook op rekening bestellen?

Zakelijke klanten kunnen op rekening bestellen. Als u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken kunt u contact met ons opnemen. Wij maken dan een zakelijke account aan met de bevoegdheid om op rekening te bestellen. U kunt op deze pagina uw zakelijke account aanvragen. U krijgt van ons vervolgens een account waarmee u kunt inloggen. Via deze omgeving kunt u ook beschikken over de betaaloptie “op rekening”.

Wat gebeurt er met de levertijd als ik kies voor handmatige overschrijving?

De levertijd wordt dan 1 of 2 dagen langer. De verwerking van betalingen gaat automatisch, maar het duurt even voordat de storting van het geld geregistreerd wordt. Zodra onze betaalpartner Sisow een seintje krijgt dat het geld is bijgeschreven, wordt de bestelling goedgekeurd. Vanaf dat moment geldt de aangegeven levertijd.Heb je gekozen voor overschrijving maar wil je toch met iDeal betalen? Je vindt in de e-mail van Sisow met de betaalinformatie ook nog een iDeal link. Zo kan de bestelling alsnog snel betaald worden.

Verzenden:

Wie verstuurt jullie pakketten?

Het verzenden van pakketje is een stukje van onze sociale impact. Wij werken voor de verzending van onze pakketten samen met Kopieerservice de Boemerang, een dagbestedingscentrum dat onderdeel is van zorginstelling Reinaerde. Met enorme inzet pakken de jongens en meiden dagelijks de pakketten in. Werk waar ze trots op zijn.En ja, dat gaat natuurlijk ook wel eens mis, maar dat zetten we dan graag recht. Ze zijn ook nog redelijk snel: dagelijks verzenden ze alle bestellingen die voor 14.00 uur geplaatst zijn.

Bezorgen jullie ook pakketjes aan postbusnummer en antwoordnummer?

Pakjes geadresseerd aan postbusnummers of antwoordnummers kunnen niet door PostNL bezorgd worden. We kunnen onze producten daarom niet naar deze adressen verzenden.

Wat gebeurt er als het pakketje niet kan worden afgeleverd?

PostNL doet maximaal 2 afleverpogingen. Je kunt bij het plaatsen van de bestelling kiezen of het pakket bijvoorbeeld ook bij de buren afgeleverd mag worden. Na 2 afleverpogingen wordt het pakket bij het dichtsbijzijnde PostNL-pakketpunt afgegeven. Je kunt je bestelling vervolgens daar ophalen. Als je het pakketje uiteindelijk niet komt ophalen, wordt het retour gezonden naar Dit is niks nieuws. Indien je het pakje opnieuw wilt laten versturen dan kun je dit bij ons aangeven. Wij vragen je dan wel opnieuw verzendkosten te betalen. Indien je besluit af te zien van de bestelling dan krijg je van ons het orderbedrag minus de verzendkosten retour.

Wat is de levertijd?

Wij hanteren op dit moment een levertijd van 3-5 werkdagen. Uiteraard streven we ernaar om de pakketten sneller te bezorgen.
Is er haast bij? Neem even contact met ons op via info@ditisniksnieuws.nl, dan kijken we even wat we kunnen doen.

Wat kost verzenden

Verzending is altijd gratis.

Ik wil mijn bestelling afhalen, kan dat?

Het is helaas niet mogelijk om producten af te halen.

Leveren jullie ook aan het buitenland?

Op dit moment verzenden we alleen naar Nederland. Wil je dat jouw bestelling naar een ander land wordt verstuurd? Neem dan contact met ons op, dan gaan we na of dit mogelijk is.

Retour sturen:

Ik wil graag iets terugsturen, hoe doe ik dat?

Neem voor de retouropties van uw bestelling even contact op via info@ditisniksnieuws.nl.

Ik heb het verkeerde product ontvangen, wat nu?

Is je bestelling incompleet of heb je een verkeerd product ontvangen? Laat het ons even weten via een reply op je order-bevestiging (die je na bestelling per mail ontvangen hebt). We lossen het zo snel mogelijk voor je op! In enkele gevallen ontvang je twee zendingen. Soms kan het dus zo zijn dat de rest van je bestelling later komt.

Deelnemer worden:

Kan ik mijn bedrijf aansluiten bij Dit is niks nieuws?

Ben jij een circulaire ondernemer en lijkt het je leuk om je product te verkopen via de Dit is niks nieuws? Neem dan contact met ons op. Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken! Mail naar info@ditisniksnieuws.nl en vertel meer over wie je bent en welke producten je aanbiedt. Samen met onze partner VerdraaidGoed bekijken we je aanvraag en komen we erop terug.